تدریس خصوصی و آموزش آیلتس و زبان انگلیسی

در وبلاگ حاضر در زمینه آزمون آیلتس و تافل، تدریس خصوصی آیلتس، منابع آموزش ielts، یادگیری زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان و ... مطالبی ارائه می گردد.

تدریس خصوصی و آموزش آیلتس و زبان انگلیسی

در وبلاگ حاضر در زمینه آزمون آیلتس و تافل، تدریس خصوصی آیلتس، منابع آموزش ielts، یادگیری زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان و ... مطالبی ارائه می گردد.

درآمد تدریس زبان، درآمد معلمان و اساتید تدریس خصوصی انگلیسی

در این بخش مطالبی در زمینه درآمد تدریس زبان، درآمد معلمان و اساتید تدریس خصوصی انگلیسی و .... ارائه می شود. برای موفقیت در تدریس زبان انگلیسی و کسب درآمد بالا از تدریس زبان در مرحله اول سعی کنید اگر به تدریس زبان علاقه دارید به این کار بپردازید، تسلط خودتان بر زبان را افزایش دهید، روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید و در نهایت با ارائه تدریس مفید و موثر سعی کنید شاگردهای خودتان را به موفقیت برسانید تا موفقیت شما هم در کار تدریس تضمین گردد. 

موارد موثر بر قیمت کلاس خصوصی زبان انگلیسی: عوامل زیادی بر روی قیمت کلاسهای تدریس خصوصی و جلسات و کلاسهای خصوصی زبان انگلیسی تاثیر دارد که قبلا در سایت (ایران مدرس) به صورت مفصل به آن پرداخته شده است. به عنوان مثال می توانید مقاله هزینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی را در این زمینه بخوانید. قیمت کلاسهای خصوصی زبان انگلیسی در سال 96 و 97 و در هر زمان دیگری به عوامل زیادی بستگی دارد. سابقه کاری و تجربه مدرس عاملی بسیار مهم در این زمینه می باشد. معمولا مدرسین تازه کار کلاسهای خصوصی را با قیمت های پایینتری برگزار می کنند. اساتید و مددرسینی که سابقه کاری بالایی دارند و بعضا استاد دانشگاه و یا معلم و دبیر رسمی هستند، برای شرکت در کلاسهای خصوصی زبان هزینه های بالاتری را مطالبه می کنند. هر چند بسیاری از مدرسین تازه کار هم با انرژی بالا و بسیار عالی تدریس می کنند ولی به هر حال داشتن سابقه کار هم مهم است. 
چگونه در زمینه تدریس خصوصی زبان فعالیت کنیم؟ برای فعالیت در زمینه آموزش و تدریس خصوصی زبان انگلیسی، اگهی تدریس خودتان را در همین سایت ثبت نمائید (در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک کنید و پس از ثبت نام و ورود به کنترل پنل آگهی تدریس خودتان را درج کنید). ثبت اگهی تدریس زبان یا هر درس دیگری در همین سایت رایگان است و تنها در صورت تمایل می توانید تبلیغات تدریس خودتان را ویژه کنید و بازدهی ان را افزایش دهید. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است و برای ثبت اگهی و تبلیغات تدریس کاملا مفید و پربازده است. برای مطالعه بیشتر در زمینه نحوه جذب شاگرد و کسب درامد از تدریس زبان و سایر دروس مقاله فعالیت در زمینه تدریس خصوصی زبان و کسب درامد از آموزش زبان را مطالعه نمائید.
- حفظ رضایت شاگردها و تلاش برای نتیجه گرفتن آنها: اگر می خواهید مدرس موفقی باشید باید موفقیت شاگردهایتان را در اولویت اول برای خودتان قرار دهید. فقط جذب شاگرد مهم نیست، بلکه باید شاگردهای خودتان را حفظ هم بکنید. هر چه تعداد شاگردهای راضی و موفق بیشتری داشته باشید خودتان هم موفق تر خواهید بود.
- تسلط کامل بر زبان انگلیسی و درس تدریسی: برای موفق شدن در کار تدریس زبان سعی کنید به صورت مداوم در حال آموزش و یادگیری باشید. این گونه نباشد که اخرین مطلبی که خودتان یاد گرفته اید مربوط به 5 سال قبل باشد. بر درس تدریسی خودتان مسلط باشید تا روانتر تدریس کنید و کلاسهای مفید و پربازده ای داشته باشید.
- ارزیابی و بررسی میزان پیشرفت حین برگزاری کلاسهای خصوصی زبان: همانطور که گفته شد، برای موفق شدن در کار تدریس زبان باید نتیجه گرفتن شاگردهایتان برایتان مهم باشد. اگر می خواهید از نتیجه گرفتن شاگردهایتان مطمئن باشید انها را به حال خودشان رها نکنید. به صورت مداوم با پرسیدن سوال و گرفتن امتحان انها را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید در حال پیشرفت هستند. اگر نتایج ارزیابی رضایت بخش نبود، نحوه تدریس خودتان را تغییر دهید.
برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی زبان انگلیسی، تدریس خصوصی آلمانی، تدریس خصوصی زبان فرانسه و یا هر زبان خارجی دیگری تبلیغات تدریس خودتان را در سایت (ایران مدرس) ثبت کنید.

با در نظر گرفتن موارد گفته شده، حال باید به صورت عملی شروع به اقدام کنید. اگر در حال حاضر خودتان شاگرد دارید که چه بهتر. سعی کنید شاگردهایتان بهترین نتیجه را بگیرند تا ترمهای بعد دوباره با شما تماس بگیرند و حتی دوستان و اشنایانشان را به شما معرفی نمایند. اگر شاگرد ندارید روشهای بسیار زیادی برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی زبان وجود دارد. برای مطالعه در این زمینه و برای آشنایی با روشهای عملی جذب شاگرد حتما این مقاله را بخوانید. سعی کنید با امتحان کردن روشهای مختلف جذب شاگرد تعداد شاگردهایتان را افزایش دهید. در جلسات اول تدریس خصوصی زبان انگلیسی عالی عمل کنید. جلسات اول تدریس کاملا تعیین کننده است. حتی برای مدرسین با سابقه زبان انگلیسی و سایر دروس پیش آمده است که چون در جلسه اول عملکرد خوبی نداشته اند کل کلاس و کل جلسات را از دست داده اند. با ارائه تدریس عالی در جلسه اول اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیافتد. در جلسات اول تدریس خصوصی و در کل جلسات تدریس زبان سعی کنید ظاهر مرتبی داشته باشید و سر وقت در کلاسها حاضر باشید. انجام کار اضافه را فراموش نکنید. به شاگردهایتان کتاب کمک آموزشی هدیه دهید. کمی بیشتر در کلاسهای تدریس خصوصی بمانید و از هر کاری برای نتیجه گرفتن آنها دریغ نکنید. به شاگردهایتان مشاوره بدهید و در برنامه ریزی برای موفقیت در امتحان زبان، کنکور زبان، آزمونهای زبان، یادگیری بهتر مکالمه زبان و ... کمک کنید. فقط تدریس نکنید و به عنوان یک مشاور سعی کنید به گونه ای حامی و پشتیبان شاگردهایتان باشید که فکر برداشتن کلاس با یک مدرس دیگر هیچ وقت به ذهن انها خطور نکند. به کار تدریس خصوصی زبان انگلیسی متعهد باشید. نتیجه گرفتن شاگردهایتان برای شما اولویت اول باشد تا در تدریس زبان انگلیسی کاملا موفق باشید.
استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی زبان به نسبت سایر انواع روشها مزیتهای فراوانی دارد. شما وقتی در درس زبان انگلیسی اشکال دارید، اگر بخواهید با استفاده از کتابهای کمک آموزشی؛ فیلم های اموزشی و یا هر روش دیگری این اشکال را برطرف کنید، برای رفع اشکال باید کل کتاب یا فیلم را بررسی نمائید و در نهایت ممکن است باز هم جواب درست را نتوانید پیدا کنید. ولی وقتی در کلاسهای خصوصی شرکت می کنید، هر سوالی را از مدرس خودتان می توانید بپرسید. خصوصا در ایام امتحانات اگر در درس زبان انگلیسی اشکال داشته باشید؛ چون در این ایام وقت بسیار مهمتر هم می شود، سریع برطرف کردن این موارد مهم است و کلاسهای تدریس خصوصی برای این هدف کاملا موثر است. اگر می خواهید مکالمه زبان را یاد بگیرید. وقتی در کلاسهای خصوصی شرکت می کنید کل زمان کلاس برای شما است. بدون نگرانی از تمسخر دیگران و بدون نگرانی از کمبود زمان راحت می توانید حرف بزنید و تلاش کنید منظور خودتان را برسانید. در کلاسهایی که درآموزشگاهها برگزار می شود معمولا کلاس مکالمه را دو یا سه نفر که مسلط تر هستند در دست می گیرند و برای بقیه افراد زمان کمی برای حرف زدن و تمرین مکالمه باقی می ماند. برای موفقیت در کنکور زبان هم، باز چون در ایام کنکور زمان و وقت شما بسیار مهم است، برای آموزش سریع و در زمان کم زبان می توانید از این کلاسهای خصوصی استفاده نمائید. - مطالعه کنید: آموزش سریعتر گرامر، قواعد و مکالمه زبان انگلیسی
- درج آگهی تدریس زبان یا هر درس دیگری در ایران مدرس کاملا رایگان است ولی اگر در کار آموزش زبان جدی هستید و قصد دارید آگهی تدریس شما بالاتر قرار گیرد می توانید آن را ویژه کنید.

- برای موفقیت در زمینه جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی زبان باید آگهی تدریس خودتان را خوب بنویسید. بر روی این لینک کلیک کنید و یک مقاله عالی در این زمینه مطالعه نمائید.

- راهکارهای دیگری هم برای جذب شاگرد وجود دارد. به عنوان مثال می توانید با آموزشگاههای زبان و یا موسسات تدریس خصوصی تماس بگیرید و برای فعالیت در زمینه آموزش زبان اعلام آمادگی نمائید.

- برای جذب شاگرد بیشتر برای خودتان وبلاگی بزنید. اگر آگهی تدریس خصوصی خودتان را در همین سایت ویژه کنید می توانید از ایران مدرس به وبلاگ خودتان لینک بدهید و اعتبار آن را افزایش دهید.


- برای هماهنگ کردن کلاسهای خصوصی زبان با بهترین قیمت سعی کنید با مدرسینی کلاس را هماهنگ کنید که به شما نزدیکتر هستند. به عنوان مثال اگر خودتان ساکن غرب تهران هستید بهتر است با مدرسی کلاسهای خصوصی زبان را هماهنگ کنید که ایشان هم ساکن غرب تهران است. به این ترتیب مسیر برای ایشان هم نزدیکتر بوده و هزینه کمتری مطالبه می کند.

۱۵ راز برای آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان - روش تدریس

- به منظور ارزانتر هماهنگ کردن کلاسهای زبان می توانید با یکی از دوستانتان به صورت نیمه خصوصی در این کلاسها شرکت کنید. اگر مدرس برای کلاس خصوصی زبان مبلغ 50 تومان را درخواست کند کلاس نیمه خصوصی را با 60 تومان برگزار خواهد کرد. بنابراین هر کدام از شما 30 تومان پرداخت خواهید کرد و این یعنی 40 درصد ارزانتر به نسبت کلاس خصوصی.

- مدرسین به تعداد جلسات بالای کلاسهای تدریس خصوصی تخفیف می دهند. اگر خودتان تعداد جلسه بالا لازم ندارید می توانید به مدرس زبان خودتان شاگرد جدید معرفی کنید و برای کلاسهای خودتان از ایشان تخفیف بگیرید. در نظر گرفتن همه ی موارد ذکر شده می تواند باعث شود کلاسهای انگلیسی را با بهترین قیمت داشته باشید.


آگهی تدریس خودتان را ویژه کنید و بازدهی آن را افزایش دهید: همانطور که گفته شد، ثبت آگهی تدریس زبان و یا هر درس دیگری در ایران مدرس کاملا رایگان است و فقط در صورت تمایل می توانید آگهی خودتان را ویژه کنید و بازدهی آن را افزایش دهید. آگهی های تدریس ویژه همواره در صفحه اصلی سایت ایران مدرس و بالاتر از آگهی های رایگان نمایش داده خواهند شد. آگهی های تدریس ویژه بیشتر در معرض دید کاربران قرار می گیرند و بازدهی بالاتری دارند (البته اگر موارد قبل را هم رعایت کرده باشید). در صفحات داخلی سایت ایران مدرس هم تبلیغات تدریس خصوصی زبان انگلیسی ویژه به نسبت آگهی های رایگان در موقعیت بالاتری نمایش داده خواهد شد. فرض کنید کاربری از طریق گوگل عبارت تدریس خصوصی زبان را جستجو کرده باشد و وارد سایت ایران مدرس شود. این کاربر در صدر نتایج ابتدا آگهی های تدریس ویژه را خواد دید. در کنار مطالب آموزشی ثبت شده در سایت ایران مدرس، مقالات آموزشی مرتبط با نحوه مطالعه زبان انگلیسی و موفقیت در کنکور زبان و امتحان زبان، در کنار جزوات آموزش گرامر و مکالمه و لغات، نمونه سوالات امتحانی، تست کنکور و .... هم آگهی های تدریس خصوصی ویزه نمایش داده خواهند شد. اگر در زمینه کنکور زبان فعالیت دارید و تدریس می کنید و در متن آگهی تدریس ویژه خودتان عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی کنکور را درج کرده باشید، در بخش کنکور ایران مدرس (برای مشاهده بر روی این لینک کلیک کنید) هم آگهی شما نمایش داده خواهد شد. آگهی های تدریس ویژه به صورت کلی بازدهی بالاتری دارند و برای جذب شاگرد موثرتر هستند.
می توانید با آموزشگاههای تدریس زبان در ارتباط باشید، سایت یا وبلاگ بزنید، در روزنامه تبلیغ کنید، تراکت چاپ کنید و توزیع نمائید و یا به عنوان بهترین راهکار آگهی تدریس خودتان را در سایت (ایران مدرس) ثبت نمائید (برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه تدریس خصوصی زبان آگهی تدریس خودشان را در ایران مدرس ثبت نموده اند بر روی عبارت لیست اساتید تدریس خصوصی زبان کلیک کنید). ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است و تا پاییز 96 بیش از 17000 مدرس ثبت نامی دارد. با درج تبلیغات تدریس خصوصی زبان در ایران مدرس آگهی شما نه تنها در شهر محل سکونت خودتان بلکه در کل ایران دیده خواهد شد و حتی می توانید به صورت آنلاین شاگرد جذب کنید. همانطور که می دانید ثبت تبلیغات در اینترنت به نسبت سایر انواع تبلیغات (مانند روزنامه و تراکت و ...) مزایای زیادی دارد و هم به صرفه تر است و هم بازدهی بالاتری دارد. ثبت آگهی تدریس در ایران مدرس رایگان است و فقط در صورت تمایل می توانید اگهی خودتان را ویژه کنید و بازدهی آن را افزایش دهید. اگر آگهی تدریس خودتان در زمینه آموزش زبان را خوب بنویسید و رزومه کاملی ثبت نمائید به راحتی می توانید شاگرد جذب کنید و از تدریس زبان انگلیسی درآمد خوبی بدست آورید. برای مطالعه در زمینه نحوه ثبت آگهی تدریس موفق و تبلیغات موثر تدریس مقاله 20 عامل موثر و کلیدی برای ثبت آگهی تدریس خصوصی پربازده را مطالعه کنید. 

گواهی آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان (سلتا) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

فرض کنید با کلی هزینه توانسته اید شاگردی را جذب کنید و ممکن است اگر از نحوه تدریس شما راضی باشند کلاسها در ترمهای بعد و سالهای بعد هم ادامه پیدا کند. بنابراین حالت جالب و خوشایندی نیست که فقط به خاطر ندانستن جواب یک سوال در جلسه اول کلاس را از دست بدهید و راهکار اینکه این اتفاق نیافتد هم تنها مسلط بودن شما بر درس است. حتی توصیه می شود جلسه اول فراتر از انتظار کار کنید و کمی بیشتر بمانید. با اشتیاق تدریس کنید و فکر شاگردتان را بخوانید. ببینید کجاها واقعا اشکال دارد و چه مطالبی باید گفته شود و روی همان موارد تمرکز کنید. جوری نباشد که فقط بر مبنای ذهنیت خودتان پیش بروید. خوب تدریس کردن خیلی مهم است ولی مهمتر از ان هم این است که مطالبی را ارائه کنید که برای شاگرد شما در اولویت قرار دارد و احساس نکند وقت کلاس تلف می شود. البته در جلسات بعد هم کیفیت بالای کلاسها را حفظ کنید تا شاگرد شما نتیجه مطلوب خودش را بگیرد.


منبع: ایران مدرس

آموزش و تدریس خصوصی زبان عربی و انگلیسی، یادگیری بهتر عربی

در این بخش مطالبی در زمینه آموزش و تدریس خصوصی زبان عربی و انگلیسی، یادگیری بهتر عربی و ... ارائه می شود.

زبان فارسی در مدارس زیاد طرفدار ندارد، زبان انگلیسی هم همین‌طور ولی با این حال طرفداران زبان عربی در مدارس از این دو نیز کمتر است تا آنجا که بی‌میلی به این درس را می‌شود از عضلات منقبض صورت دانش‌آموزان وقتی نام درس عربی می‌آید، فهمید. به منظور آموزش بهتر درس عربی و کسب نمره بالا در آن موارد زیر را در نظر بگیرید:
1- در کلاسهای تدریس عربی و یا جلسات تدریس خصوصی عربی به مطالب ارائه شده با دقت و تمرکز بالا گوش دهید. در کلاسهای آموزش عربی به صورت مرتب حاضر شوید.
2- متن درسها را با دقت خوانده و معنی آنها را به صورت کلی و لغت به لغت درک کنید.
3- هر مطلبی را که متوجه نمی شوید از معلم عربی خود بپرسید.
اگر می خواهید در درس عربی نمره خوبی بگیرید، از روشهای زیر استفاده نمائید:

1- حضور در کلاسهای عربی مدرسه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی عربی: برای آموزش صحیح درس عربی در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم جلسات آموزش خصوصی عربی شرکت نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین عربی بر روی عبارت مدرس عربی کلیک نمائید.

توجه کنید که مدرسین ثبت نامی در ایران مدرس رزومه خودشان را هم درج کرده اند. به رزومه مدرسین و سوابق کاری انها هم دقت کنید. هزینه تدریس با توجه به شهر محل تدریس، سابقه کاری مدرس، محل برگزاری جلسات تدریس (آموزشگاه یا خانه) مقطع تحصیل، میزان تحصیلات مدرس خصوصی و بسیاری دیگر از عوامل بستگی دارد. در انتخاب مدرس خصوصی خودتان دقت کنید. در بسیاری از اوقات کمی بیشتر هزینه کنید و در عوض با یک مدرس خوب کلاسهای تدریس خصوصی را برگزار نمائید ارزشش را دارد.
2- مرور و مطالعه لغات جدید هر درس: لغات جدید را به خاطر بسپارید و با یادگیری آنها در داخل متن و مرورهای منظم، حضور ذهن خود راحفظ کنید.

3- آموزش صحیح قواعد هر درس از طریق حل مثالهای متعدد: ابتدا توضیحات مربوط به قواعد هر درس عربی را بخوانید و در کلاس گوش دهید. سپس با حل مثال سعی کنید تسلط خود را افزایش دهید.
با توجه به آنچه گفته شد، آشنا نبودن ملت ما با زبان های انگلیسی و عربی، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در مسیر پیشرفت ملی ما پدید آورده است. آشنا نشدن ملت‌های جهان با فرهنگ و گفتمان ایرانی _ اسلامی، از طریق ارتباطات مردمی، این فرصت را به زورمداران جهانی داده است تا با استفاده از بوق‌های تبلیغاتی خود تصویری وارونه از ما بسازند. به عنوان مثال، در همین منطقه خاورمیانه، ملت‌های عرب همسایه ما، بسادگی از طریق دنیای مجازی با یکدیگر ارتباط می‌گیرند، در مورد ما حرف می‌زنند، قضاوت می‌کنند، بدون اینکه خود ما در شکل‌گیری نگرش‌شان هیچ نقشی داشته باشیم. مشخص است که به تبع، دامنه وسیعی از مشکلات دیگر همانند نرخ گردشگر‌پذیری پایین کشور ما هم از همین مسئله تأثیر می‌پذیرد.  عربی را هر روز باید بخوانید. غفلت نکنید زیرا اگر از آن فاصله بگیرید همه چیز را خراب کرده اید و به زودی تسلطتان را کم می کنید. این خصلت درس عربی است. همیشه هر درسی را با دقت و دقیق بخوانید.مطمئن باشید آنقدرها هم مشکل نیست تنها باید درست و دقیق بخوانید تا تسلط پیدا کنید. به این چند کلمه دقیقا فکر کنید. درست خواندن، دقیق خواندن، تمرکز و تسلط.

این کلمه را فراموش نکنید؛ تسلط.

رمز موفقیت درهر کاری تسلط در آن است. این فرمول را از یاد نبرید:

تمرکز،دقت، تسلط
داوطلب در ترجمه اول سراغ انواع فعل ها برود و سعی کند به آن افعال تسلط کافی پیدا کند و روش های تست زنی در ترجمه و رد گزینه آن را فراگیرد و پس از مرور افعال شروع به تست زدن نماید و اشکالات و نقاط ضعف خود را پیدا کند و تا آن جا که می تواند دایره فراگیری لغات خود را افزایش دهد، در این مسیر دانش آموزی موفق است که هر وقتی هر تست عربی را می بیند سعی کند به لغات آن توجه ویژه ای کند و پس از مدتی کلمات و عبارات و واژگان تکرار می شود و بدین وسیله کاملأ تسلط پیدا می کند.( دقت شود) در گام دوم باید به سراغ تست های درک مطلب برود و به صورت آهسته ولی پیوسته مثلأ از اول سال، هفته ای ۱ تا ۳ متن درک مطلب بخواند و سعی کند به مطالب تسلط پیدا نماید و پس از مدتی خواهد دید که چقدر درک مطلب برایش آسان تر و آسان تر خواهد شد. مطالعه درس عربی برای کنکور
برای یک پاسخ دهی موفق به سوالات درس عربی در کنکور به مطالب زیر توجه کنید:
1- درس عربی را پیوسته بخوانید. یعنی هر گاه شروع به مطالعه نمودید، تا زمان کنکور این مطالعه را ادامه دهید.
2- از کتاب عربی به هیچ عنوان غافل نشوید. پس به متن درس مراجعه نموده و قواعدی را که فرا گرفته اید در متن اجرا نمایید.
3- ابتدا باید قواعد هر درس را از روی کتاب و جزوه مدرسه بخوانید.
4- تمرینهای هر درس را بدون نگاه کردن به پاسخ ها حل کنید و تک تک آنها را در طول حل کردن معنی کنید.
5- بعد از یادگیری قواعد، متن آن درس را خط به خط بخوانید و جملات را تجزیه و تحلیل و معنی کنید. عربی به عنوان یک درس عمومی برای همه گروههای آزمایشی ضریب (2) دارد. میانگین نمره درس عربی قبول شدگان کنکور در گروه ریاضی 38/18 درصد، تجربی 06/15 درصد، انسانی 32/12، هنر 92/8 و زبان های خارجی 04/20 درصد است. درس عربی پایین ترین نمره را در میان دروس عمومی دارد. تنها در گروه زبان خارجی و تا حدی علوم تجربی رقابت در این درس جدی تر و حتی شدیدتر از درس ادبیات است. نکته جالب در مورد درس عربی آن است که این درس هر چند نسبت به درسهای ادبیات و معارف ضریب کمتری دارد، اما به علت ضعف عمومی داوطلبان، هر نمره آن به مقدار بیشتری نمره تراز شما را افزایش می دهد.
وضعیت رقابت در درس عربی به گونه ای است که نمره پایین آن تا 3/33 درصد مشکل زیادی ایجاد نمی کند، اما نمره بالاتر از 75 درصد بشدت در افزایش تراز و رتبه عمومی داوطلبان موثر است.

منبع : پیک سنجش
کلمات کلیدی: درس عربی – عربی در کنکور – تاثیر درس عربی در کنکور – زبان عربی