تدریس خصوصی و آموزش آیلتس و زبان انگلیسی

در وبلاگ حاضر در زمینه آزمون آیلتس و تافل، تدریس خصوصی آیلتس، منابع آموزش ielts، یادگیری زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان و ... مطالبی ارائه می گردد.

تدریس خصوصی و آموزش آیلتس و زبان انگلیسی

در وبلاگ حاضر در زمینه آزمون آیلتس و تافل، تدریس خصوصی آیلتس، منابع آموزش ielts، یادگیری زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان و ... مطالبی ارائه می گردد.

آموزش و تدریس خصوصی زبان عربی و انگلیسی، یادگیری بهتر عربی

در این بخش مطالبی در زمینه آموزش و تدریس خصوصی زبان عربی و انگلیسی، یادگیری بهتر عربی و ... ارائه می شود.

زبان فارسی در مدارس زیاد طرفدار ندارد، زبان انگلیسی هم همین‌طور ولی با این حال طرفداران زبان عربی در مدارس از این دو نیز کمتر است تا آنجا که بی‌میلی به این درس را می‌شود از عضلات منقبض صورت دانش‌آموزان وقتی نام درس عربی می‌آید، فهمید. به منظور آموزش بهتر درس عربی و کسب نمره بالا در آن موارد زیر را در نظر بگیرید:
1- در کلاسهای تدریس عربی و یا جلسات تدریس خصوصی عربی به مطالب ارائه شده با دقت و تمرکز بالا گوش دهید. در کلاسهای آموزش عربی به صورت مرتب حاضر شوید.
2- متن درسها را با دقت خوانده و معنی آنها را به صورت کلی و لغت به لغت درک کنید.
3- هر مطلبی را که متوجه نمی شوید از معلم عربی خود بپرسید.
اگر می خواهید در درس عربی نمره خوبی بگیرید، از روشهای زیر استفاده نمائید:

1- حضور در کلاسهای عربی مدرسه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی عربی: برای آموزش صحیح درس عربی در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم جلسات آموزش خصوصی عربی شرکت نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین عربی بر روی عبارت مدرس عربی کلیک نمائید.

توجه کنید که مدرسین ثبت نامی در ایران مدرس رزومه خودشان را هم درج کرده اند. به رزومه مدرسین و سوابق کاری انها هم دقت کنید. هزینه تدریس با توجه به شهر محل تدریس، سابقه کاری مدرس، محل برگزاری جلسات تدریس (آموزشگاه یا خانه) مقطع تحصیل، میزان تحصیلات مدرس خصوصی و بسیاری دیگر از عوامل بستگی دارد. در انتخاب مدرس خصوصی خودتان دقت کنید. در بسیاری از اوقات کمی بیشتر هزینه کنید و در عوض با یک مدرس خوب کلاسهای تدریس خصوصی را برگزار نمائید ارزشش را دارد.
2- مرور و مطالعه لغات جدید هر درس: لغات جدید را به خاطر بسپارید و با یادگیری آنها در داخل متن و مرورهای منظم، حضور ذهن خود راحفظ کنید.

3- آموزش صحیح قواعد هر درس از طریق حل مثالهای متعدد: ابتدا توضیحات مربوط به قواعد هر درس عربی را بخوانید و در کلاس گوش دهید. سپس با حل مثال سعی کنید تسلط خود را افزایش دهید.
با توجه به آنچه گفته شد، آشنا نبودن ملت ما با زبان های انگلیسی و عربی، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در مسیر پیشرفت ملی ما پدید آورده است. آشنا نشدن ملت‌های جهان با فرهنگ و گفتمان ایرانی _ اسلامی، از طریق ارتباطات مردمی، این فرصت را به زورمداران جهانی داده است تا با استفاده از بوق‌های تبلیغاتی خود تصویری وارونه از ما بسازند. به عنوان مثال، در همین منطقه خاورمیانه، ملت‌های عرب همسایه ما، بسادگی از طریق دنیای مجازی با یکدیگر ارتباط می‌گیرند، در مورد ما حرف می‌زنند، قضاوت می‌کنند، بدون اینکه خود ما در شکل‌گیری نگرش‌شان هیچ نقشی داشته باشیم. مشخص است که به تبع، دامنه وسیعی از مشکلات دیگر همانند نرخ گردشگر‌پذیری پایین کشور ما هم از همین مسئله تأثیر می‌پذیرد.  عربی را هر روز باید بخوانید. غفلت نکنید زیرا اگر از آن فاصله بگیرید همه چیز را خراب کرده اید و به زودی تسلطتان را کم می کنید. این خصلت درس عربی است. همیشه هر درسی را با دقت و دقیق بخوانید.مطمئن باشید آنقدرها هم مشکل نیست تنها باید درست و دقیق بخوانید تا تسلط پیدا کنید. به این چند کلمه دقیقا فکر کنید. درست خواندن، دقیق خواندن، تمرکز و تسلط.

این کلمه را فراموش نکنید؛ تسلط.

رمز موفقیت درهر کاری تسلط در آن است. این فرمول را از یاد نبرید:

تمرکز،دقت، تسلط
داوطلب در ترجمه اول سراغ انواع فعل ها برود و سعی کند به آن افعال تسلط کافی پیدا کند و روش های تست زنی در ترجمه و رد گزینه آن را فراگیرد و پس از مرور افعال شروع به تست زدن نماید و اشکالات و نقاط ضعف خود را پیدا کند و تا آن جا که می تواند دایره فراگیری لغات خود را افزایش دهد، در این مسیر دانش آموزی موفق است که هر وقتی هر تست عربی را می بیند سعی کند به لغات آن توجه ویژه ای کند و پس از مدتی کلمات و عبارات و واژگان تکرار می شود و بدین وسیله کاملأ تسلط پیدا می کند.( دقت شود) در گام دوم باید به سراغ تست های درک مطلب برود و به صورت آهسته ولی پیوسته مثلأ از اول سال، هفته ای ۱ تا ۳ متن درک مطلب بخواند و سعی کند به مطالب تسلط پیدا نماید و پس از مدتی خواهد دید که چقدر درک مطلب برایش آسان تر و آسان تر خواهد شد. مطالعه درس عربی برای کنکور
برای یک پاسخ دهی موفق به سوالات درس عربی در کنکور به مطالب زیر توجه کنید:
1- درس عربی را پیوسته بخوانید. یعنی هر گاه شروع به مطالعه نمودید، تا زمان کنکور این مطالعه را ادامه دهید.
2- از کتاب عربی به هیچ عنوان غافل نشوید. پس به متن درس مراجعه نموده و قواعدی را که فرا گرفته اید در متن اجرا نمایید.
3- ابتدا باید قواعد هر درس را از روی کتاب و جزوه مدرسه بخوانید.
4- تمرینهای هر درس را بدون نگاه کردن به پاسخ ها حل کنید و تک تک آنها را در طول حل کردن معنی کنید.
5- بعد از یادگیری قواعد، متن آن درس را خط به خط بخوانید و جملات را تجزیه و تحلیل و معنی کنید. عربی به عنوان یک درس عمومی برای همه گروههای آزمایشی ضریب (2) دارد. میانگین نمره درس عربی قبول شدگان کنکور در گروه ریاضی 38/18 درصد، تجربی 06/15 درصد، انسانی 32/12، هنر 92/8 و زبان های خارجی 04/20 درصد است. درس عربی پایین ترین نمره را در میان دروس عمومی دارد. تنها در گروه زبان خارجی و تا حدی علوم تجربی رقابت در این درس جدی تر و حتی شدیدتر از درس ادبیات است. نکته جالب در مورد درس عربی آن است که این درس هر چند نسبت به درسهای ادبیات و معارف ضریب کمتری دارد، اما به علت ضعف عمومی داوطلبان، هر نمره آن به مقدار بیشتری نمره تراز شما را افزایش می دهد.
وضعیت رقابت در درس عربی به گونه ای است که نمره پایین آن تا 3/33 درصد مشکل زیادی ایجاد نمی کند، اما نمره بالاتر از 75 درصد بشدت در افزایش تراز و رتبه عمومی داوطلبان موثر است.

منبع : پیک سنجش
کلمات کلیدی: درس عربی – عربی در کنکور – تاثیر درس عربی در کنکور – زبان عربی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.