تدریس خصوصی و آموزش آیلتس و زبان انگلیسی

در وبلاگ حاضر در زمینه آزمون آیلتس و تافل، تدریس خصوصی آیلتس، منابع آموزش ielts، یادگیری زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان و ... مطالبی ارائه می گردد.

تدریس خصوصی و آموزش آیلتس و زبان انگلیسی

در وبلاگ حاضر در زمینه آزمون آیلتس و تافل، تدریس خصوصی آیلتس، منابع آموزش ielts، یادگیری زبان انگلیسی، تدریس خصوصی زبان و ... مطالبی ارائه می گردد.

اساتید و گروه های آموزش زبان فرانسه دانشگاههای ایران

تعدادی از اساتید و گروه های آموزش زبان فرانسه دانشگاههای ایران در این بخش معرفی می گردد. برای آشنایی با تعدادی از اساتید و گروه های آموزش زبان فرانسه دانشگاههای ایران ادامه این مطلب را بخوانید.

1- گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تهران: گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تهران فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را از سال ۱۳۱۵ شمسی با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی آغاز کرد. از سال ۱۳۴۸ شمسی با گشایش مقطع کارشناسی ارشد ادبیات فرانسه بر فعالیت خود افزود و از سال ۱۳۸۰ با گشایش مقطع دکترا گامی دیگر در جهت اعتلای اهداف آموزشی و پژوهشی خود برداشت. دامنه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی گروه فرانسه با ایجاد دوره کارشناسی مترجمی زبان فرانسه در سال ۱۳۸۴ و ایجاد دوره کارشناسی ارشد آموزش زبان فرانسه در سال ۱۳۹۱ گسترده‌تر شد. دانش آموختگان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی و مراکزی از قبیل دارالترجمه‌ها، برنامه‌های برون مرزی صدا و سیما، مراکز خبری، نشریات علمی، حوزه گردشگری و... مشغول به کار شوند. علاوه بر این، فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری توانایی تدریس و تحقیق در مؤسسات آموزش عالی کشور را خواهند داشت. در ارائه نقدهای جدید از آثار ادبی فارسی و فرانسه بر اساس دستاوردهای نوین روش‌شناسی و نظریه‌های علوم انسانی صاحب نظر خواهند بود و بدین ترتیب در اعتلای فرهنگ نقد در ایران و شناساندن ارزش و اهمیت آثار ادبی فارسی به پژوهشگران خارجی، خصوصاً فرانسوی زبان، نقش مؤثری ایفا خواهند نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر به http://ffll.ut.ac.ir/frdept مراجعه کنید.

2- گروه زبان فرانسه دانشگاه شهید بهشتی: ​این گروه در سال تحصیلی 42 ـ 1341 آغاز به کار کرد و در حال حاضر 122 دانشجوی کارشناسی و 80 دانشجوی کارشناسی ارشد و 8 دانشجوی دکتری، در این گروه با 3 گرایش زبان و ادبیات فرانسه، مترجمی زبان فرانسه و زبان فرانسه تحصیل می‏کنند. زبان و ادبیات فرانسه با گرایش‏های ادبی و مترجمی، یکی از دوره‏های آموزشی در نظام آموزش عالی است که اهداف آن تربیت مترجمان و پژوهشگران متعهد و متخصص در زمینة ترجمه و پژوهش‏های علمی و ادبی می‏باشد و بر این اساس اهداف زیر مورد توجه بوده است.

بیرون آوردن فرهنگ مملکت از وابستگی به زبان انگلیسی و نظام تک زبانی

ایجاد امکان انتخاب زبان فرانسه به عنوان یک زبان خارجی برای دانش آموزان و دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل و تحقیق به این زبان می‏باشند.

تأمین نیاز وزارتخانه‏ها و نهادهای مختلف کشور در زمینه امور ترجمه و تحقیق از منابع فرانسوی زبان جهت بهره‏برداری هرچه بیشتر از دانش‏ها و دستاوردهای علمی جهان.

تربیت مترجمان و پژوهشگران آشنا به زبان فرانسه جهت انتقال و اشاعه فرهنگ انقلابی و معارف اسلامی در سایر ملل

• تسهیل برقراری ارتباط سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی با کشورهای مسلمان فرانسوی زبان و شناخت آداب و رسوم و خصوصیات مردم این کشورها.

مشاهده اساتید تدریس خصوصی زبان فرانسه

3- گروه زبان فرانسه دانشگاه تربیت مدرس: اهداف آموزشی: اهداف آموزشی گروه به شرح زیر بوده:

    ایجاد رشته ترجمه شناسی در مقطع دکتری

    تجهیز گروه به آزمایشگاه زبان

    بازنگری سرفصل های موجود و به روزرسانی دروس

        جایگزین کردن دروس کاربردی به جای دروس تاریخی و تئوری محض

    جذب هیأت علمی مورد نیاز همراه با توسعه گروه

    ایجاد گرایش آموزش زبان با رویکرد شناختی در مقطع دکتری

    ایجاد آموزش مجازی

        تهیه نرم افزارهای آموزش زبان که از این میان، بندهای 5 و 6 اهداف آموزشی هنوز در مرحله آماده سازی زیرساختها و گردآوری ملزومات هستند. مشاهده اساتید فرانسه تربیت مدرس

4- گروه فرانسه دانشگاه تبریز: گروه آموزشی زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تبریز با هدف آموزش دانشجویان سایر دانشکده­های دانشگاه تبریز، من­جمله رشته های کتابداری و جهانگردی در حوزهای زبانهای خارجی بعنوان مقدمه­ای برای استفاده از منابع علمی و همچنین آماده­سازی آنها برای ورود به بازار کار تلاش دارد تا خلاءهای موجود در حیطه زبانهای خارجی را به نحو احسن تکمیل کند.همچنین این گروه آموزشی با ایجاد رشته آموزش زبان فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد در نظر دارد با بسط زمینه­های آموزش در حیطه­ی روش­شناسی آموزش زبانهای خارجی بنیه­ی زبانی را تقویت کرده و نیروهای مستعد در حیطه­ی آموزشی تربیت کند. مشاهده اساتید زبان فرانسه دانشگاه تبریز

5- گروه زبان فرانسه دانشگاه آزاد تهران مرکز: برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گروه زبان فرانسه دانشگاه آزاد تهران مرکز بر روی این لینک کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.